Leverans

Normalt sett så kommer din order att levereras inom ca 2–3 arbetsdagar, men om det gäller en större kampanj så kan det ta lite längre tid innan din vara levereras. Om det är en listad produkt så kommer hela din order att skickas när vi fått in alla produkter på vårt lager igen. Vi kan komma att ta bort restnoterade produkter från din order. När din order lämnar vårt lager kommer du att få ett meddelande på den e-post du gett oss där ditt leveransbesked kommer att finnas. Vi har olika typer av fraktsätt som vi erbjuder som finns lite längre ner på denna sida. Det kommer att uppkomma olika fraktsätt som du kan välja mellan när du ska lägga en beställning. Dessa typ av fraktsätt kommer att vara olika och utgå från ditt angivna postnummer, produkter och vikt på produkten innan du klickar dig vidare i kassan. Vi på Bionic Gorilla skickar alltid alla typer av spårbara paket till ditt närmaste upphämtningsplats.

 

Din orderbekräftelse

Så fort vi har tagit emot din order så kommer vi att skicka ett bekräftelsemail till dig på din angivna e-post. Där kommer information om din beställning finnas. Ifall du skulle behöva komma i kontakt med vår kundtjänst rekommenderar vi att du sparar din orderbekräftelse. Vi rekommenderar även att du ska dubbelkolla paketets innehåll för att säkerhetsställa att det matchar med din orderbekräftelse.

 

PostNord – Leverans till din brevlåda/brevinkast

Om det finns möjlighet till att leverera till din brevlåda eller brevinkast kommer du hitta ditt paket där. Ifall ett paket tar upp alltför stort utrymme i brevlåda eller brevinkast kommer det inte kunna levereras hem till din brevlåda/brevinkast. Då kommer du i stället att få hämta ut ditt paket hos ditt ombud och du kommer att få ett meddelande via sms om var paketet kan hämtas ut.

 

PostNord – Leverans som påse vid dörr

PostNord har en tilläggstjänst som heter ”leverans vid dörr” kommer ditt paket att lämnas ut vid din dörr. Du kommer att få ett mejl eller sms när din leverans är utdelad till din dörr. Ifall ditt paket inte skulle få plats i din brevlåda eller postlåda så kommer du som kund att få godkänna att ditt paket blir levererat till din dörr, istället för att du ska hämta ut paketet hos ditt närmsta ombud.

 

PostNord – Leverans till ombud

Ifall du väljer att ditt paket ska levereras till ett ombud så ska du hämta ut den hos postens ombud. När ditt paket kommit fram till ett ombud kommer du att få ett meddelande via sms. Vi vill även informera om att ditt paket automatiskt kommer att skickas med hemleverans om det väger över 20 kg. Mer information kring detta finns nedan.

PostNord – Hemleverans

En hemleverans kommer att skickas till din adress. Då är det även viktigt att eventuell portkod är uppskriven när du lägger din order. En hemleverans kan dock inte användas ifall du har en boxadress. Vanligen kommer du få en leverans mellan klockan 08–21 till din hemadress. Om du inte skulle befinna dig hemma vid beräknad leverans finns möjlighet att fortfarande få paketet levererat hem till dig. För överenskommelse om vilken dag och tid leveransen kommer ske på, kommer du att få ett meddelande via sms från PostNord. Om det skulle bli som så att du inte är hemma den leveransdag du tillsammans med PostNord bestämt, kommer du i stället att få hämta ut ditt paket på ett av PostNords anvisade serviceställen. Om du skulle vilja boka en ny utkörning är du alltid välkommen att höra av dig till PostNords kundservice på telefonnummer 0771-33 33 10. Det kommer dessvärre att tillkomma en ytterligare avgift om du väljer att ta en ny utkörning.

För mer information om leverans och andra villkor kan du se detta under ”Köpvillkor” på vår hemsida.